Workshop Voel u weer even kind en help de Junior Atlas mee ontwerpen

(spoor Ontwerp mee)

Voor wie?

Voor iedereen die wil mee denken over het ontwerp van de Junior Atlas en benieuwd is hoe de Junior Atlas wordt gebruikt in het basisonderwijs. 

Waarom deelnemen?

Na deze sessie heeft u meegeholpen om de Junior Atlas te ontwerpen en heeft u inzicht gekregen in hoe de Junior Atlas gebruikt zal worden in het basisonderwijs. 

Wat gaat u doen?

In deze sessie krijgt u te horen waar wij mee bezig zijn en wat wij tot nu toe hebben ontworpen. Wij willen graag in gesprek gaan met u over de ontworpen Junior Atlas en horen graag wat u er van vindt. Daarnaast is het belangrijk om te kijken vanuit de ogen van basisschoolleerlingen van groep 6, 7 en 8. Dit is dus de kans voor om u weer even kind te voelen en uw mening te geven.

Achtergrond Junior Atlas

Voor een afstudeerproject afkomstig van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zijn wij, Jill IJperlaan en Martijn Noomen, bezig met het ontwerpen van een Junior Atlas. Deze Junior Atlas, gericht op basisschoolleerlingen, heeft als doel om leerlingen ontdekkend te laten leren door middel van geografische informatie (door bijvoorbeeld kaartmateriaal). Het doel is om de Atlas Leefomgeving te integreren in het lesprogramma door gebruik te maken van innovatieve toepassingen. Wij hopen dan ook om innovatief lesmateriaal te maken om de leerlingen te stimuleren om zelf te gaan ontdekken.

Over de sprekers


Martijn Noomen is 4ejaars student Geo Media & Design aan de HAS Hogeschool te 's-Hertogenbosch en is gespecialiseerd in GIS en ruimtelijke analyses.

Jill IJperlaan is 4ejaars student Geo Media & Design aan de HAS Hogeschool te 's-Hertogenbosch en is gespecialiseerd in Design en visualisaties.