Mijn droom: meer ruimte voor natuur in de stad Atlas-medewerker Stéphanie Wesselink is een geboren en getogen Rotterdammer en een echt stadsmens. Maar ze is ook gek op de natuur. Die staat onder druk in steden.
Monumentale bomen op de kaart Op de Atlas Leefomgeving vind je sinds kort de nieuwe kaart Monumentale Bomen. Deze kaart laat alle bomen uit het Landelijk Register van Monumentale Bomen van de Bomenstichting zien.
Van World Biodiversity Day naar bee-odiversity in mijn achtertuin Biodiversiteit is een voorwaarde voor ons welzijn en onze gezondheid. Dat maakte de World Health Organization (WHO) duidelijk op 22 mei, de internationale dag van de biodiversiteit.
Hoe kunnen toerisme en natuur elkaar versterken? Nog nooit zijn er zoveel Nederlanders in eigen land op vakantie geweest. Volgens dagblad Trouw zoeken ze vooral rust en natuur. Maar wat heeft toerisme voor gevolgen voor de natuur?
Snuffelfiets: inwoners provincie Utrecht zetten luchtkwaliteit op de kaart Al fietsend de luchtkwaliteit meten en op de kaart zetten? Dat doen 500 inwoners van de provincie Utrecht al een jaar lang in het experiment Snuffelfiets.
Nieuwsbrief 20 Atlas actueel We hebben weer een paar mooie nieuwe kaarten voor u toegevoegd aan de kaartenbibliotheek. Bij het thema bouw hebben we een kaart van de platte daken toegevoegd.
Maak kennis met Ruud Splitthoff, directeur Leefomgeving bij Rijkswaterstaat Rijkswaterstaat voert samen met het RIVM het beheer van de Atlas Leefomgeving uit.
De gelukkigste plek van Nederland Vandaag is het de Internationale dag van het geluk. Nederlanders behoren al jaren tot de gelukkigste mensen ter wereld. Maar waar zijn ze gelukkig en waarom?
Met soundscaping naar meer balans in stedelijke leefomgeving Van alle factoren die bepalend zijn voor de leefbaarheid van een stad, krijgt geluid de minste aandacht. Maar geluid biedt kansen voor een gezonde leefomgeving!
Bezoek GLOBE-dag op 4 april in Museon De jaarlijkse GLOBE-dag vindt plaats op 4 april 2019 in het Museon in Den Haag. Leerlingen doen GLOBE-metingen in de schoolomgeving en leren om zelf onderzoek te doen.