Plastic waterflesjes in de natuur? Dat is verleden tijd! Op de Atlas Leefomgeving vind je sinds kort de Openbare Drinkwaterpunten-kaart. Deze kaart geeft een overzicht van alle openbare watertappunten in Nederland.
Uitnodiging workshop: Bewoners denken mee: moetje of gouden greep? Op dinsdag 25 oktober van 16.00 – 17.00 uur organiseert de Atlas Leefomgeving wederom een online workshop. Participatie consultant Wyko Coopman laat je zien hoe je met behulp van de Smarticipa
Vier de natuur en doe dit weekend mee met Fête de la Nature Heb jij zin in een feestje in de natuur? Doe dan mee aan het natuurfestival Fête de la Nature van vrijdag 2 tot en met zondag 4 september.
Slim dakgebruik biedt kansen voor leefomgeving We krijgen steeds vaker te maken met extremer weer ten gevolge van klimaatverandering. Tegelijkertijd staat de energietransitie voor de deur. We moeten omschakelen naar alternatieve brandstoffen.
Nederlandse steden niet op hitte gebouwd Het was warm, warmer, het warmst de afgelopen weken. Steden in Nederland zijn niet op deze hitte gebouwd. In de stad wordt het gemiddeld veel warmer dan op het platteland.
Nieuwsbrief 20 Atlas actueel We hebben weer een paar mooie nieuwe kaarten voor u toegevoegd aan de kaartenbibliotheek. Bij het thema bouw hebben we een kaart van de platte daken toegevoegd.
Maak kennis met Ruud Splitthoff, directeur Leefomgeving bij Rijkswaterstaat Rijkswaterstaat voert samen met het RIVM het beheer van de Atlas Leefomgeving uit.
De gelukkigste plek van Nederland Vandaag is het de Internationale dag van het geluk. Nederlanders behoren al jaren tot de gelukkigste mensen ter wereld. Maar waar zijn ze gelukkig en waarom?
Met soundscaping naar meer balans in stedelijke leefomgeving Van alle factoren die bepalend zijn voor de leefbaarheid van een stad, krijgt geluid de minste aandacht. Maar geluid biedt kansen voor een gezonde leefomgeving!
Bezoek GLOBE-dag op 4 april in Museon De jaarlijkse GLOBE-dag vindt plaats op 4 april 2019 in het Museon in Den Haag. Leerlingen doen GLOBE-metingen in de schoolomgeving en leren om zelf onderzoek te doen.